email adriaan nette

Posterproject XEMBORITA

XEMBORITA, onderdeel van MVDIH

Ina Boiten in Publieke kunst, Nieuwe dimensies in ruimte en tijd, voor kunstenaar en publiek. NAi Uitgevers/SKOR
ISBN 90-5662-210-2

'Posterproject XEMBORITA van Adriaan Nette was een fictieve reclamecampagne op dertien peperbussen in Den Haag-Zuidwest met uitvergrote foto's van vier jonge mensen uit de wijk. Als tekst stond op de affiche slechts de door verzonnen productnaam XEMBORITA. De afgebeelde jongelui, Rainier, Ilona, Shannah en Ali waren leerlingen van een modevakschool in de wijk.'

'Op een andere school in de wijk, het Thomas More College werden, na een inleiding van Adriaan Nette, de reacties van 250 leerlingen
op de XEMBORITA-posters opgetekend. Hun interpretaties van het geheimzinnige product varieerden van: het gaat over een musical, een middel tegen puistjes, een organisatie die adoptiekinderen terugbrengt naar hun ouders, tot: een gevoel, heel romantisch op een mooi
eiland van de 13-jarige Laila.'

'Wat doet XEMBORITA met je?
Zoveel als je zelf maar wilt.
Wat kost het?
Verbeeldingskracht.'

 

 


Meer MVDIH

beeldcampagne
die laat zien wat er is

voorstellingproces
over het wezen van de wijk

de kikker
is intussen ook weer terug

een pleidooi
voor andersoortige methodieken

de eerste wijk in Nederland
met een eigen logo

XEMBORITA
fictieve reclamecampagne

optimisme
en crescendo levensgevoel

een springplank

voor je gedachten

wat kost het?

verbeeldingskracht!

reclamecampagne
zonder product



Verwante projecten

CLICK
land van bloesem & vruchten

Gemeenschapskunst
avant la lettre

Monument
wijkend en wassend water

Op één plek
alle plaatsen van de wereld


 

 

 

XEMBORITA



Uitgave STROOM Den Haag