email adriaan nette

Meer landschapslab

beeldcampagne
die laat zien wat er is

voorstellingproces
over het wezen van de wijk

de kikker
is intussen ook weer terug

een pleidooi
voor andersoortige methodieken

de eerste wijk in Nederland
met een eigen logo

XEMBORITA
fictieve reclamecampagne

optimisme
en crescendo levensgevoel

een springplank

voor je gedachten

wat kost het?

verbeeldingskracht!

reclamecampagne
zonder product



Verwante projecten

CLICK
land van bloesem & vruchten

Gemeenschapskunst
avant la lettre

Monument
wijkend en wassend water

Op één plek
alle plaatsen van de wereld

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




XEMBORITA is onderdeel van project Monument Voor De Individuele Herinnering

4 pagina's uit de 24 pagina's tellende bundel XEMBORITA, een uitgave van het Thomas More College,
eindredactie Piet Vernimmen.

Reacties van leerlingen op de vier posters die in de herfst van 1995 overal verschenen op de peperbussen
in Den Haag Zuidwest.

De interpretaties van het product varieerden van: XEMBORITA is een reclame voor een gezichtsreniger,
ik denk dat XEMBORITA een aktiegroep is, bijvoorbeeld zoiets als Greenpeace, de groep die alles doet
voor het milieu, XEMBORITA is een merk kleding waar je een vrolijk gevoel van krijgt (Wendy, 13)

Kortom: Wat doet XEMBORITA met je? Zoveel als je zelf maar wilt. Wat kost het? Verbeeldingskracht.