email adriaan nette

Project MVDIH

Onderdeel van de campagne is het z.g. publieke voorstellingsproces in de buurt.

In dit proces maken bewoners en anderszins betrokkenen zich individueel en collectief een voorstelling over 'het wezen' van de wijk.

Over dat wat deze buurt kenmerkt, over dat wat er speelt en ook over dat wat er nog niet speelt maar eventueel op termijn nog wel zou kunnen gaan spelen.

Dit proces mondt vroeg of laat uit in voorzichtige en aarzelende voorstellingen.
Met de kunstenaar als procesaanjager en tenslotte ook als beeldgenerator vallen de vele onderscheidende buurtdenkbeelden tenslotte samen in een enkele voorstelling.

In wisselwerking met bewoners en betrokkenen concretiseert de kunstenaar deze voorstelling. In dit geval leidde het proces van voorstelling tot een collectief verlangen naar (de afbeelding van) een kikker, dit n.a.v. een sprekende anecdote van een bewoner.

De afbeelding die deze kikker representeert is inmiddels uitgegroeid tot logo van de wijk.
U ziet hier een selectie producten die zijn voortgekomen uit deze beeldmerkcampagne.


 

 

 


Meer MVDIH

beeldcampagne
die laat zien wat er is

voorstellingproces
over het wezen van de wijk

de kikker
is intussen ook weer terug

een pleidooi
voor andersoortige methodieken

de eerste wijk in Nederland
met een eigen logo

XEMBORITA
fictieve reclamecampagne

optimisme
en crescendo levensgevoel

een springplank

voor je gedachten

wat kost het?

verbeeldingskracht!

reclamecampagne
zonder product



Verwante projecten

CLICK
land van bloesem & vruchten

Gemeenschapskunst
avant la lettre

Monument
wijkend en wassend water

Op één plek
alle plaatsen van de wereld


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Monument VD Individuele Herinnering








De verschillende manieren waarop de afbeelding van
de kikker in de Dreven, Den Haag Zuid-West opdook.